Hummingbird reprezinta inovatia optimizarii SEO!

In momentul aniversarii a 15 ani, Google a profitat de aceasta ocazie pentru a ne prezenta cea mai majora schimbare de clasificare a site-urilor. Aceasta schimbare cu numele de ,,Hummingbird’’ consta in schimbarea clasificarii site-urilor pe cuvinte si expresii cheie in clasificarea site-urilor in functie de continutul lor, folosirea acestor cuvinte si expresii cheie era doar un ,,spam’’ fara inteles, asa ca acum e necesar ca acestea sa aiba relevanta in continutul ce il redai pe site. Ca sa intelegi mai bine, in prezent Google analizeaza tot continutul pe site-ul tau, nu doar cuvintele si expresiile cheie.

Modurile in care actioneaza Hummingbird

Hummingbird actioneaza in doua moduri:

  • Prima metoda in modul in care actioneaza este utilizarea cautarilor conversationale in clasificarea site-urilor pentru a reda cele mai relevante rezultate, care sunt interesante cu adevarat utilizatorului. Google a sesizat ca utilizatorii cand cauta ceva scriu ca exemplu ,,unde pot gasi o firma ce realizeaza site-uri de calitate?’’ in loc de ,,realizare site-uri’’. Astfel cine utiliza in exces fara relevanta cuvintele cheie ,,realizare site’’ nu va mai fi clasificat in top, iar cele ce ofera informatii cat mai indetalitate despre realizarea site-urilor, detaliile serviciilor de realizare, pretul si alte informatii vor avea prioritate in clasificarea pe motoarele de cautare. Aceasta inovatie implementata de Google se va axa extrem de tare pe continutul relevant ce il ofera site-urile pentru o satisfacere cat mai ampla a nevoilor utilizatorilor.
  • A doua metoda in care actioneaza este redarea pe Google in prima pagina de rezultate, in partea dreapta a paginii, continut din cele mai relevante site-uri, iar prin aceasta metoda utilizatorul nu mai este fortat sa acceseze site-ul pentru a sti diferite informatii. Aceasta metoda ajuta foarte mult utilizatorul sa acceseze cat mai rapid si usor raspunsurile dificultatilor lui.

Coordonatorul echipei ce se ocupa cu algoritmii de clasificare ai Google si vice presedinte al Google-ului, afirma urmatoarele ,,algoritmul intelege mai bine concepte decat simple cuvinte, si mai mult, intelege relatiile dintre concepte’’.

Hummingbird se concentreaza pe intelegerea conversatiilor normale. Multi nu inteleg ca optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare (SEO) nu inseamna spam-ul de cuvinte cheie, crezand ca aceasta este modalitatea de amplificare a traficului. De cand acest update este implementat, este absolut necesar sa folosesti un continut superior calitativ, ce raspunde necesitatilor vizitatorilor site-ului.

Aceasta implementare este o schimbare foarte mare, Google reusind sa poata intelege relevanta continutului unui site cand il indexeaza. Prin aceasta schimbare Google se concentreaza pe sensul intrebarii nu pe cuvintele din acea intrebare, astfel impulsionand site-urile sa ofere un continut superior calitativ. Astfel Google a reusit sa redea rezultatele ce utilizatorii le cautau, nu sa ii trimita pe site-uri ce doar aveau cuvinte sau expresiile cautate dar nu ofereau informatiile necesare.

Pe langa implementarea Hummingbird, Google a modificat si cele mai utilizate unelte ale lui Google Analytics si Google Webmaster Tools pentru a nu se mai axa doar pe cuvinte cheie. Asadar se evita vechea metoda si acum este vizat continutul superior calitativ.

Semnificatia Hummingbird pentru tine ca detinator de site

Cele mai bune sfaturi pentru ca site-ul tau sa fie cat mai apreciat :

  • realizeaza link-uri de calitate spre site-ul tau (unul din cel mai bun exemplu de astfel de link, ar fi raspandirea continutului de pe site-ul tau, spre exemplu blogul site-ului, pe retelele de socializare etc.)
  • reda continut informativ ce raspund intrebarilor vizitatorilor site-ului tau
  • optimizeaza-ti continutul site-ului tau sa fie responsive (adaptabil)
  • foloseste cuvintele cheie in sintaxe si fraze logice, relevante
  • trebuie sa constientizezi ca Google va incerca foarte tare sa inteleaga cat mai bine sensul si logica cuvintelor cheie folosite, chiar daca crezi ca o astfel de cercetare e de domeniul imposibilului. Pe langa aceasta analiza in care Google va incerca sa ofere informatii cat mai indetaliate intrebarilor utilizatorilor, el va aditiona aceste informatii cu locatia, dispozitivul si platforma de pe care este accesat. Logica si intentia sunt prioritare cuvintelor propriu-zise.
  • este esential sa precizezi autorul datelor pe care le redai pe site-ul tau, daca acestea nu sunt originale. Aceste informatii sunt foarte apreciate de robotii de cautare ai Google, iar lipsa acestor date vor fi penalizate de magnatul motoarelor de cautare.

Concluzie

Evita utilizarea metodelor vechi de promovare (link building) si axeazate pe un continut superior calitativ, un web design bine structurat si interesant, deoarece asta este cea mai buna metoda de optimizare pozitiva pentru robotii motorului de cautare Google! Afla ce isi doresc clientii din nisa ta de activitate si oferale ce au nevoie!