Cum ajuta o promovare online afacerea ta de inceput?

Orice afacere de inceput are nevoie de o promovare online. Prin intermediul acestei promovari pe Internet, o firma Start-Up poate creste intr-un ritm mai alert si isi face o gama cat mai larga de clienti, extinzandu-si orizonturile spre oportunitatile nemarginite ale lumii virtuale.

Definitia unei afaceri Start-Up

Atunci cand zicem „afacere Start-Up ne referim la firmele mici care sunt la inceput, si de obicei la cele noi infiintate. Mentionez aceste caracteristici, deoarece firmele mari au o structura bine organizata in departamente alocate ce gestioneaza exclusiv aceasta promovare online a firmei.

Deseori discutand cu persoanele cu functii de conducere in acest gen de firme, am putut face o analiza cu cele mai frecvente nelamuriri ce astia le au in privinta promovarii online. Voi insirui mai jos aceste intrebari urmate de raspunsuri pentru ca oricine citeste aceste articol sa poata intelege cum functioneaza promovarea online a afacerii sale.

Eu nu am nevoie sa vand ceva online, de ce ar fi necesara promovarea online?

Aceasta este una din intrebarile cele mai frecvent intalnite, iar raspunsul acestei intrebari e unul foarte concret. Si in cazul in care nu activezi online, este necesara o promovare online, deoarece decizia de a cumpara ceva este influentata puternic de informatiile de pe Internet. Cu cat oferi cat mai multe informatii bine indetaliate despre serviciile sau produsele tale persoanelor interesate in a achizitiona, cu atat ei vor capata o incredere mai mare in a realiza achizitionarea. Daca informatiile tale nu ajung din cauza ca nu esti in varful rezultatelor cautarilor, atunci cu siguranta vei rata oportunitatea de a vinde unei mase foarte vaste de clienti.

Pentru a intari afirmatiile de mai sus, mentionez ca s-a realizat un studiu despre acest fapt de Google si compania Nielsen in privinta folosirii telefonului mobil pentru a achizitiona produse online. Un procentaj de peste 80% din cei ce utilizeaza telefoanele mobile si tabletele, cauta pe internet informatii despre ceea ce vor sa achizitioneze inainte de a vizita magazinul. De accea e extrem de important sa realizezi un marketing cat mai bun firmei tale online, fiind extrem de eficient si un impuls puternic mai ales pentru firmele ce sunt la inceput.

De ce as investi in promovare pe Facebook daca clientii mei nu utilizeaza Facebook?

Pentru a intelege mai bine raspunsul la aceasta intrebare, e necesar sa intelegi ca o promovare online nu consta doar in Facebook si Google (chiar daca acestea sunt elementele principale de promovare). Promovarea online pe retele de socializare este doar un element din multitudinea mijloacelor de promovare online.

Este vital sa faci o analiza de piata cat mai buna si sa observi ce campanii de marketing iti pot aduce cele mai bune rezultate in amplificarea vanzarilor. Daca posibilii tai clienti nu utilizeaza Facebook, dar spre exemplu utilizeaza Instagram, atunci e simplu, axeazate pe aceste campanii de marketing si vei obtine rezultate cat mai bune.

Pentru a avea succes este nevoie de ambitie si multa munca, asa ca nu renunta la primul impas si testeaza toate optiunile viabile ale pietei. Incearca sa analizezi cat mai bine aceste optiuni si prin intermediul acestora selecteaza cea mai benefica modalitate de promovare online potrivita tie.

Folosesc o campanie de marketing si nu da rezultate, ce fac gresit?

Dupa cum am mentionat mai sus, nu orice campanie de marketing da rezultate pentru toate situatiile, acestea difera de la caz la caz. Pentru a intelege mai bine ce ti se potriveste si care sunt cel mai des inalnite probleme, voi insirui cele mai des intalnite probleme ce duc la lipsa a rezultatelor :

  • Angajarea unei persoane sau a unei companii de SEO ce nu are experienta si nu stie ce face
  • Acestia nu utilizeaza programele analitice pentru a observa daca campaniile de marketing au succes sau nu
  • Nu tin cont de amplificarea vanzarilor, ci se axeaza doar pe trafic. Traficul este foarte important, dar mai importanta este transformarea vizitatorilor in clienti, deoarece amplificarea vanzarilor e scopul principal.

Pentru ca firma ta sa aiba un succes impresionant, este esential ca aceste trei probleme sa fie evitate. Angajeaza specialisti cu experienta si care au un feedback impresionant, utilizeaza unelte de analiza pentru fiecare campanie de marketing si nu te baza doar pe simplu trafic, deoarece scopul tau final este amplificarea vanzarilor.

Avantajele unei promovari online pentru afacerile Start-Up

Poti indentifica posibili clienti in diverse platforme online.

Chiar cand citesti acest articol e vital sa intelegi ca sunt miliarde de oameni ce cauta pe Google, Yahoo sau Bing, milioane de persoane ce utilizeaza dispozitive mobile si mai multi ce utilizeaza Facebook, Twitter, Instagram si alte retele de socializare.

O campanie de marketing online potrivita pentru afacerea ta pe aceste platforme iti poate face firma cunoscuta si iti va genera o amplificare a vanzarilor impresionanta.

Te vei clasifica prioritar concurentei tale.

Nu uita ce am mentionat mai sus in privinta deciziei de cumparare. Majoritatea persoanelor ce sunt interesate in achizitionarea unui produs sau serviciu vor cauta detalii, iar daca site-ul tau nu este pozitionat in fata concurentei, vei avea mult de pierdut. In schimb daca detii un site bine optimizat pentru toate dispozitivele (responsive sau adaptabil oricarei rezolutii), si o campanie de promovare online bine structurata, vei avea toate sansele sa fii cu mult in fata concurentei.

Vei constata nevoile segmentului de piata vizat si le poti oferi clientilor ceea ce isi doresc.

Retelele de socializare reprezinta unul dintre cele mai prielnice platforme pentru fluxul de informatii.

Este vital ca serviciile si produsele tale sa fie prezente pe aceste retele de socializare, deoarece aceasta prezenta va ofera interactiuni online cu potentiali clienti. Acestia pot discuta despre ofertele tale si despre ceea ce isi doresc in privinta serviciilor si produsele tale. Prin intermediul acestui flux de informatii poti afla necesitatile persoanelor si ce asteptari au ei de la ce oferi.

Cu cat aceasta comunicare se intensifica, cu atat notorietatea produselor si serviciilor tale va creste. O campanie de marketing online pe aceste retele de socializare va reprezenta amplificarea notorietatii firmei tale.

Definitia practica a promovarii online

Promovarea online este structurata pe urmatoarele componente :

Website-ul tau

Elementar oricarei campanii de marketing online este un website afacerii tale. Acesta trebuie sa aiba un continut superior calitativ, relevant pentru posibilii clienti, cu un web design de calitate si o accesibilitate sporita.

Optimizarea marketing-ului pentru motoarele de cautare (SEM)

Marketing-ul pentru motoarele cautare este structurat in trei parti:

  • On page SEO (adica optimizarea pe paginile din cadrul site-ului) – asta inseamna sa optimizezi continutul site-ului tau in asa fel incat sa fie cat mai de calitate, relevant si accesibil vizitatorilor site-ului, ceea ce va ajuta clasificarea site-ului tau pe motoarele de cautare ;
  • Off page SEO (adica optimizarea in exteriorul site-ului) – prin folosirea tehnicilor de promovare in exterior, spre exemplu link building. Dar mare grija cu folosirea acestei tehnici, deoare poate avea un impact pozitiv daca link-urile sunt situate potrivit si relevant domeniului tau de activitate, sau un impact negativ daca nu are relevanta si pur si simplu incerci sa spamezi oriunde link-uri cu site-ul tau, lucru ce va fi penalizat foarte aspru de Google.
  • PPC (adica contra cost) – pentru a fi cat mai popular si a oferi accesul catre produsele si serviciile tale posibililor clienti, poti utiliza platforme de publicitate ale motoarelor de cautare (Google Ads, Yahoo Ads, etc.), unde va trebui sa platesti pentru click-urile furnizate.

Aceste trei structuri sunt individuale, dar ar fi bine sa te axezi pe toate pentru o promovare cat mai de succes.

Promovarea pe retele de socializare

Utilizarea acestor retele de socializare pentru o promovare online reprezinta una din cele mai de succes metode. Aceasta ofera o rata mare de conversie a vizitatorilor site-ului in clienti.

Promovarea online prin email

Nu exista o persoana in ziua de azi sa nu detina o adresa de email. Prin intermediul acestor email-uri poti crea o baza de date cu actuali sau potentiali clienti si iti poti spori numarul vanzarilor si a actualilor tai clienti. Astfel de promovare se poate realiza in special cand lansezi un produs sau serviciu nou si vrei sa instiintezi persoanele despre el, sau in situatia in care creezi o campanie de reducere a pretului sau de pachet promotional (exemplu : 1+1). Scopul acestei instiintari este de a impresiona destinatarul de vestile trimise si a influenta prin intermediul acestor informatii achizitionarea. Dar foarte important de stiut, NU CUMPARA BAZE DE DATE cu adrese de email. Este ilegala achizitionarea acestor baze de date, si este foarte riscanta si neeficienta, deoarece persoanele respective poate nici nu isi doresc serviciile si produsele ce le oferi.

Promovarea online a continutului

Este extrem de important sa redai vizitatorilor un continut relevant si cat mai bine indetaliat. Firmele ce redau continut bine indetaliat pentru utilizatori vor beneficia de o amplificare a vanzarilor. In prezent numarul persoanelor ce cauta informatii pe Internet a prezentat o continua crestere, acest lucru avand loc indiferent de varsta, sex sau locatie. Asa ca e simplu, daca doresti mai multi clienti, furnizeaza cat mai multe informatii.

Exemple ce te vor ajuta sa intelegi mai bine ce am zis mai sus:

  • Daca afacerea ta este intr-un domeniu de constructii, atunci site-ul tau trebuie sa redea informatii referitoare la tehnologia si tehnicile de construire ce le folosesti. Experienta echipei tale, caracteristici tehnice ale aparaturii folosite, comparatii cu alte firme din domeniu, testimoniale si portofoliu a realizarilor firmei.
  • Daca afacerea ta este in domeniul de web design, atunci site-ul tau este principala oglinda a muncii tale. Pe langa fapt-ul ca trebuie sa ai un site bine pus la punct, este elementar sa oferi informatii tehnice despre metoda de lucru, programele ce le utilizezi in creearea unui website, testimoniale ale clientilor tai, un portofoliu cat mai vast si o descriere cat mai buna a serviciilor tale. Compara calitatea site-urilor create de tine cu cele din firma concurenta pentru a convinge clientul ca alegerea potrivita esti tu.
  • Daca afacerea ta este un restaurant, atunci ceea ce conteaza cel mai mult este experienta clientilor tai (testimonialele), un meniu bine indetaliat si interesant, si aspectul restaurantului. Prin intermediul acestor informatii te vei diferentia de concurenta si poti influenta decizia posibililor clienti ca acestia sa fie de parere ca restaurantul tau este alegerea perfecta.

Promovarea online pentru dispozitivele mobile

Procentajul de utilizare a dispozitivelor mobile creste de la an la an foarte tare. Google, cel mai renumit motor de cautare, sustine ca marketing-ul pentru dispozitive mobile este o necesitate oricarei afaceri, si este absolut necesar ca site-ul tau sa fie optimizat pentru ele. Site-ul tau trebuie sa fie responsive (adaptabil) oricarei tehnologii mobile, pentru ca sa se vada perfect si bine structurat pe orice rezolutie de pe care este accesat. Realizand acest lucru economisesti timp si bani deoarece in loc sa creezi mai multe site-uri pentru fiecare dispozitiv de pe care este accesat (desktop, laptop, tableta, smartphone), iti poti optimiza site-ul ca sa se vada bine pe toate aceste dispozitive. Pe langa aceste mare avantaje, e bine de remarcat ca Google penalizeaza daca ai continut copiat, in cazul in care face mai multe site-uri cu acelasi continut si pur si simplu il copii pe mai multe site-uri. Un alt mare avantaj poate fi implementarea aplicatiilor pentru aceste dispozitive mobile (Android, IOS, Windows), unde poti atrage noi clienti de pe aceste platforme.

Promovarea online prin bannere

Este o metoda destul de veche pentru a-ti promova site-ul sau blog-ul, dar nu este o idee rea sa o incerci. Prin intermediul acestui banner poti vedea impactul acestuia, daca vizitatorii il acceseaza, cat timp stau pe site-ul tau, ce pagini sunt accesate, si cati vor deveni clienti. Dupa o analiza succinta a acestor informatii vei decide daca aceasta metoda de promovare este eficienta sau nu pentru tine.

Concluzie

Promovarea online este absolut obligatorie pentru orice firma care doreste sa se faca cunoscuta, chiar daca nu isi desfasoara activitatea vanzarilor in mediul online. Chiar daca folosesti mediul online sa vinzi sau nu, un produs sau serviciu, este foarte important sa existi pe Internet din motivele de mai sus, daca doresti cu adevarat sa ai succes este necesar sa fii cunoscut si sa oferi cat mai multe informatii despre tine, produsele si serviciile tale.

Promovarea online este eficienta daca esti activ online si campania de marketing este realizata corect.