Link building-ul este mort – Matt Cutts

Matt Cutts transmite tuturor persoanelor ce se ocupa de optimizarea site-urilor ca tacticile de optimizare se schimba, si deseori mai ,,moare’’ cate una. Asa ca din 2010 pana in prezent, aceasta lista de metode „moarte” include infograficele, distriburile de link exchange (adica schimb de link-uri) si continutul nerelevant bazat pe cuvinte cheie.

Acesta a scris intr-un articol pe 20 ianuarie 2014 ca strategia de link-building este moarta. El sustine ca publicarea articolelor pe alte bloguri decat cel al tau e inutila, deoarece nu mai functioneaza aceasta metoda pentru a crea link-uri si a distribui continut pe alte site-uri.

Matt Cutts are o responsabilitate uriasa fata de internauti, aceea de a le reda acestora o experienta cat mai buna online. Toate persoanele ce utilizeaza Google, trebuie sa aiba o experienta exceptionala, sa gaseasca informatii relevante si utile. Google isi expune adevaratele intentii cu implementarea update-ului Penguin unde extermina link-urile de tip spam, cat si implementarea Hummingbird prin care doreste sa se inteleaga cu adevarat sensul cautarilor utilizatorilor motorului de cautare.

Afirmatia ca anumite metode de optimizare mor a lui Matt Cutts, sau ca ,,a inceput sa devina o practica penalizabila’’, vrea sa sugereze de fapt ca ,,mii de asa-zisi experti SEO le spun clientilor ce trebuie sa faca ca sa-si promoveze site-ul, dar nu le spun s-o faca bine (corect). Pentru ca voi, expertii in optimizarea lu’ peste habar n-aveti ce faceti si imi stricati mie (Matt Cutts) mediul de lucru (Internetul), o sa le spun eu clientilor vostrii ca n-au voie sa faca aia sau ailalta sau…’’.

Ce se intelege prin mesajul lui Matt Cutts?

Strategia folosita in optimizarea unui site nu are repercursiuni, ele sunt unelte; consecintele, adica succesul optimizarii, sunt produse de intentii si tactici. In cazul in care intentia din spatele unei strategii de SEO este racordata la amplificarea vizibilitatii online prin intermediul generarii de continut de calitate, relevant si original, atunci nu va nici o problema si nu vei fi penalizat de Google. Ca exemplu utilizarea unui infografic cu continut original, informatii bine indetaliate si relevante pentru segmentul de piata ce il prioritizezi, este foarte folositor si bine vazut de Google. Problema apare daca folosesti un astfel de infografic doar de dragul de a il folosi, fara sa te intereseze continutul acestuia si necesitatea lui pentru cei ce sunt interesati.

Ca sa fie cat mai clar mesajul lui Matt Cutts, trebuie sa intelegem ca pentru Google cel mai important este interesul internautilor, nu rezultate nerelevante obtinute prin metode ce nu ajuta la nimic.

Prin aceste schimbari, trebuie sa intelegem ca acesta nu este decat inceputul unei mari modificari a structurii de optimizare a site-urilor pentru motoarele de cautare. Aceasta optimizare trebuie sa fie orientata catre oameni si in folosul lor, nu doar o metoda de a ajunge in topul clasificarilor.

Un specialist in optimizare (SEO) stie ca:

Daca incerci sa optimizezi un site doar de dragul de a reda o clasificare mai buna, nu este bine.

Strategiile de quest-blogging (adica publici articole pe bloguri externe) sunt menite pentru a furniza schimb de informatii si opinii, nu doar pentru a obtine link-uri (link-building).

Concluzie

Daca doresti cu adevarat ca site-ul tau si afacerea ta sa aiba un succes impresionant, nu actiona la metode rapide si de prisos cum sunt link-buildingul. Creeaza un site cu un continut superior calitativ, relevant si bine indetaliat care atrage de la sine vizitatori pe site-ul tau, lucru ce iti va amplifica traficul site-ului, clasificarea lui pe motoarele de cautare si iti va mari vanzarile. Succes!