Care este definitia SEO?

Pentru ca motoarele de cautare sa te afiseze prioritar in rezultatele cautarii si sa iti defineasca mai bine site-ul este necesara optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO). Pentru ca traficul site-ului tau sa se mareasca considerabil, lucru ce va influenta si vanzarile acestuia, optimizarea site-ului este de o importanta eminenta deoarece o afisare pe prima pagina a motoarelor de cautare va rezulta o marire a traficului pe site.

SEO este structurat pe reguli ce orice site e necesar sa le respecte ca sa fie indexat cum trebuie de motoarele de cautare, deci sa isi perfectioneze afisarea in rezultatele cautarii.Pe langa acesta, optimizarea ofera sansa celui care detine site-ul de a amplifica calitatea site-ului, de a crea o experienta cat mai buna a vizitatorilor site-ului, astfel facandu-l accesibil si placut.

Importanta SEO

Din moment ce acest proces se intampla online, iar online competitia este uriasa, un imens numar de cautari sunt realizate zilnic pe Google, iar motorul de cautare doreste sa raspunda cat mai eficient la intrebari sau sa redea cele mai adecvate solutii la cererile cautarilor. Daca detii un site, un blog sau un magazine online, optimizarea SEO cu siguranta iti va ridica afacerea crescand traficul site-ului (un mare procentaj din acest trafic va creste numarul vanzarilor).

Optimizarea site-ului este necesara datorita:

  • primele pagini rezultate in urma cautarilor pe Google vor fi cele mai accesate; optimizarea site-ului te va propulsa pe prima pagina, in caz ca nu esti in topul cautarilor nu vei fi prioritar.
  • optimizarea site-ului nu inseamna doar rezultatele motorului de cautare, ci si perfectionarea continului site-ului pentru a reda vizitatorilor o experienta cat mai adecvata; daca persoanele ce iti viziteaza site-ul sunt satisfacute de design-ul si functionalitatea site-ului tau, ei vor reveni.
  • persoanele care cauta pe Google au incredere in rezultatele afisate de acesta; daca pozitionarea site-ului tau este pe prima pagina a rezultatelor, increderea in site-ului se va spori.
  • o optimizare de success iti va genera promovare pe retelele de socializare; traficul de pe site-ul tau va genera discutii despre site pe Facebook, Twiter, etc.
  • optimizarea SEO te va afisa inaintea concurentei; daca comparam doua site-uri din domeniu de activitate similar, cel ce este afisat prioritar in rezultatele de cautari Google va avea un succes mai mare.

Ca sa putem simplifica definitia optimizarii SEO pentru motoarele de cautare ar fi aceasta: optimizarea unui site este procedeul prin care acest site va fi afisat pe prima pagina a rezultatelor cautarii dupa cuvintele-cheie pe care le urmaresti; deci daca site-ul tau activeaza in domeniul web design in judetul Brasov, cu siguranta doresti ca persoanele care cauta pe Google ’’web design Brasov’’ , ’’web design din Brasov’’ , ’’web design’’ , ’’design site’’, etc. sa iti afiseze site-ul tau prioritar in rezultatele cautarii; fiecare expresie cheie necesita sa fie inserata in continutul site-ului.

In situatia in care o persoana cauta ceva pe Google (sau alt motor de cautare), ordinea in care sunt redate rezultatele este realizata de algoritmi complecsi. Acestia functioneaza in functie de anumiti factori care decid pozitionarea site-ului pe primul loc, al doilea etc.; prin intermediul optimizarii SEO pozitia site-ului tau va fi cat mai buna in grila de rezultate a cautarii si astfel vei avea un atu fata de concurenta ne-optimizata.

Etapele optimizarii SEO

Optimizarea SEO este structurata pe reguli si actiuni, nefiind statica si unica. Pentru a fi mai usor de inteles, SEO poate fi structurat in doua parti:

  • Optimizarea On Site: Procedeele si regulile care trebuiesc respectate la realizarea site-ului tau ca sa fie ,,adecvat’’ motoarelor de cautare.
  • Optimizarea Off Site: Felul in care promovezi site-ul tau pentru o clasare cat mai primordiala in rezultatele cautarii.

Optimizarea On Site

Optimizarea On Site este definita prin structurarea site-ului, design-ul si expansiunea acestuia, recomandari oferite de motoarele de cautare. Acestea se bazeaza pe:

  • Paragrafele si titlurile paginilor(paragrafele si titlurile trebuie sa fie particulare paginii si sa sublinieze continutul acelei pagini);
  • Sintaxa de link permanent (ex: varianta proasta = www.domeniu.ro/2345 , varianta buna = www.domeniu.ro/tematicapaginii.html);
  • Structura link-urilor interne (legaturile create intre paginile site-ului);
  • Formatul textului (folosirea de H1,H2, etc.);
  • Pagina de eroare individuala (eroare 404);
  • Structura si dimensiunea imaginilor (imaginile de pe site-ul tau necesita un titlu semnificativ, un titlu alternative si o descriere; toate imaginile ar trebui micsorate pentru a micsora timpul de incarcare al site-ului dar totusi sa isi pastreze din calitate);
  • Viteza de incarcare a site-ului tau (viteza de incarcare trebuie sa fie cat mai mare, in caz contrar vei pierde un procentaj masiv din traficul tau);
  • Adaptibilitatea site-ului (este necesar ca site-ul sa schimbe afisarea continutului in functie de dipozitivul folosit; un site de succes va fi accesibil pe PC , tableta, telefon, etc.);
  • Folosirea de Sitemap (este folosit pentru ca motoarele de cautare sa indexeze site-ul eficient);
  • Legaturile externe (legaturi inserate in site-ul tau catre site-uri diferite);
  • Programul de analiza si statistica Google Analytics

Optimizarea Off Site

Pe langa Optimizarea On Site pe care o realizezi site-ului tau pentru a se situa cat mai sus in grila de rezultate in urma cautarilor, este necesar sa utilizezi si Optimizare Off Site. Optimizarea Off Site este definita prin inserarea de continut superior calitativ si original, cat si prin promovare. Promovarea continutului este esentiala, deoarece acesta aduce constant trafic pe site. Un continut bine pus la punct va face persoanele ce iti viziteaza site-ul sa comunice despre experienta lor, acest lucru rezultand in amplificarea vanzarilor. Misiunea promovarii de continut este definita prin furnizarea unor informatii necesare potentialilor clienti care au nevoie de acele produse/servicii. Urmatoarea treapta va fi transformarea lor in clienti si fidelizarea acestora prin material publicitar (ex : newslettere, postari pe retele de socializare, etc.)

,,Link building’’, adica obtinerea de trafic din exterior pentru site-ul tau, este folosit pentru promovarea continutului. Acest algoritm de pozitionare al motorului de cautare Google s-a implementat pentru Romania in 2013 si a afectat puternic site-urile romanesti. Daca inainte nu conta de unde se obtin aceste accesari spre site-ul tau, acum nu mai este posibil acest lucru. In prezent conteaza extrem de tare unde sunt inserate acele link-uri, deci se axeaza pe calitate, nu cantitate.

Cum realizezi mai multe accesari din exterior spre site-ul tau

Esential este sa te axezi pe crearea unui continut superior calitativ in site-ul tau; continut ce iti va genera recomandari de la persoane ce apreciaza ceea ce citesc, iar prin acest procedeu se va creste pozitia ta pe motoarele de cautare si traficul site-ului tau. Pentru a genera aceste accesari de calitate se folosesc urmatoarele procedee:

  • partajarea continutului din site pe retelele de socializare, inclusiv promovari platite;
  • publicarea de articole sau texte pe alte site-uri, cu cat mai multe link-uri spre site-ul tau cu atat mai bine;
  • comentarii (cu link spre site-ul tau) pe diferite site-uri de domeniu, daca este permis de cel care detine site-ul in care postezi;
  • comentarii pe forum-uri si blog-uri din acelasi domeniu de activitate: moderatorii de obicei nu-ti vor da voie sa publici link-uri, de aceea poti atasa la profilul contului tau semnatura si link-ul spre site-ul tau
  • orice link cu origine asemanatoare contextului folosit in site-ul tau , va fi unul benefic pentru site-ul tau, link-urile care nu au continut specific contextului tau iti vor scadea pozitia in rezultatele cautarii, deci e mai bine sa nu risti.

Mentiune: tehnicile vechi iti va genera doar temporar o pozitie buna, dupa care brusc site-ul tau va fi eliminat din Google, la cea mai mica cercetare, din cauza unei penalizari.

Deosebirea dintre optimizare SEO si promovare

Multe persoane se intreaba daca optimizarea SEO si promovarea pe internet sunt acelasi lucru.Optimizarea SEO este doar una din ramurile promovarii online.Ea face parte din promovarea online a business-ului tau, dar promovarea online include mai multe ramuri cum ar fi : alegerea segmentului de piata, design-ul unui logo, strategia cuvintelor cheie, promovarea pe retele de socializare sau Google Ads, etc.

Un continut bine structurat si de calitate reprezinta factorul prioritar !

Ca incheiere a definirii optimizarii site-ului (SEO), doresc ca concluzie sa retineti ca pe un site este necesar ca, continutul sa fie superior calitativ, altfel optimizarea este inutila,lipsa acestuia nu are cum sa fie optimizata.

Concluzie

Daca doresti mai o crestere a vanzarilor si un trafic intens si constant pe site-ul tau , o pozitionare excelenta pe cautarile Google , e absolut necesar optimizarea SEO.