Retelele de socializare sunt cea mai buna metode de promovare in 2019. Prin intermediul acestora se fac legaturile cu potentiali si actualii client. Pe aceste retele de socializare persoanele doresc sa gaseasca subiecte interesante, cat mai la subiect, si raspunsuri directe la dilemele lor. Prinn intermediul acestor retele, oamenii te pot urmari sau trimite cereri de prietenie, astfel se creeaza loialitatea, devenind cumparatori fideli al serviciilor si produselor tale. Pentru ca aceasta legatura sa functioneze este necesar sa ai o strategie de marketing puternica si clara, si sa te documentezi cat mai bine in aplicarea acestei strategii.

Etapele unei strategii eficiente pe retelele de socializare:

  • localizeaza segmentul de piata tinta (ex: Facebook, Twitter, Youtube)
  • ofera continut superior calitativ frecvent care sa aiba urmatoarele particularitati:
    1. demonstreaza-ti abilitatile tale (creativitate, tehnica, talent etc.);
    2. reda continut concret (ca cel care citeste sa inteleaga);
    3. ofera continut nou si interesant (starneste interesul cititorului cu chestii in trend);
  • intensifica numarul cititorilor (cand ai bugetul necesar poti plati pentru promovarea postarilor).

Cum sa creezi continutul profilului tau pe retelele de socializare:

Activ

Continutul trebuie sa aiba o structura coerenta si cat mai constanta pe retelele de socializare, daca el contine prea multe elemente va deruta urmaritorii, prietenii si cititorii fideli. Pentru structura acestuia este necesar sa planifici o strategie de comunicare care sa atraga si sa creeze un interes pentru public. Modalitatea afisarii pe Facebook este foarte schimbatoare, iar principala strategie eficienta si de succes este aceea de a posta cat mai des; adauga continut cat mai mult pe cat mai multe retele de socializare cat mai frecvent posibil, si cu siguranta va ajuta enorm site-ul tau. Continutul trebuie sa fie superior calitativ, interesant si sa contina un Call to Action adica link spre site-ul tau, si contactele tale (ex : email, telefon, adresa). Incearca sa interactionezi prin intermediul sectiunii de comentarii si sa fii cat mai activ la postarile tale.

Placut vizual

Creeaza un design cat mai frumos si elegant. Prin intermediul filmelor si imaginilor poti atrage atentia cititorilor. In aceasta sectiune sunt anumite reguli importante ce trebuiesc respectate:

  • cand realizezi un video incearca sa nu fie nici prea scurt, nici prea lung (nu mai mare de 90 sec);
  • asupra imaginilor foloseste o rezolutie cat mai buna;
  • ofera posibilitatea cititorilor sa foloseasca zoom/pinch;
  • foloseste copozitii si efecte ce sunt in trend;

Explicit

Fii cat mai explicit in privinta continutului ce il oferi. Pe langa continutul postarilor tale, ce trebuie sa aiba o structura si un design cat mai interesant, informeaza-ti cititorii cu cat mai multe detalii si explicatii On Topic. Da exemplu, daca esti web designer, poti publica sfaturi despre cum sa faci structura unui site, ce reguli ar trebui sa respecte acel site ca sa functioneze cat mai bine, cum ai putea atrage interesul vizitatorilor pentru site-ul tau, folosirea unor elemente grafice specifice domeniului etc.

Etape concise pe retelele de socializare

Facebook

Mentine comunicarea

Cand postarea ta are un continut mai extins, acesta trebuie sa fie mai mare de 281 de caractere.Sunt studii in domeniu ce confirma ca majoritatea cititorilor vor sa citeasca sau sa aiba viziune asupra intregului continut publicat.

Realizeaza galerii foto

Incearca cat mai frecvent sa realizezi poze cand participi la evenimente. Selecteaza cele mai bune poze si creeaza o galerie superba ce va putea fi distribuita de cati mai multi cititori.

Realizeaza videoclipuri de durata mare

Pe facebook poti publica videoclipuri cu o durata de 120 minute. Chiar daca nu e necesar sa realizezi videoclipuri asa lungi, incearca sa nu publici ceva de scurta durata. Poti crea un videoclip mic pentru sectiuni, cum ar fi cele de feedback, respectiv de durata mare pentru sectiuni cum ar fi cele de tutoriale. Lumea apreciaza foarte tare informatia explicita.

Creeaza live-uri

Nimic nu e mai inedit si interesant ca realizarea unui live in cadrul domeniului tau de activitate. Poti crea aceste live-uri in timp ce iti desfasori munca astfel incat persoanele ce te urmaresc sa aprecieze cu adevarat pentru munca si dedicatia de care dai dovada.

Instagram

Ofera detalii imaginilor pe Instagram

O regula de baza pe Instagram e folosirea unei imagini cu o rezolutie excelenta, dar daca ii oferi acelei imagini si descriere detaliata, devine extrem de atragatoare. Incearca sa folosesti mici descrieri la fiecare poza ce o publici pe Instagram, tine de seama ca limita caracterelor este de 2200.

Creeaza o galerie folosind gridul programului

Modalitati inedite de a realiza colaje sunt Grids (iOS), 9square (Android)sau Photoshop (MacOS si Windows), cu care poti realiza o imagine compusa din mai multe imagini, astfel creezi o mica galerie intr-o singura imagine, redand persoanei ce o vizualizeaza o experienta superba.

Pentru a fi explicit voi detalia urmatoarele categorii cu rezolutiile aferente:

  1. galerie realizata din 3 imagini : 3240 x 1080 px;
  2. galerie realizata din 6 imagini: 3240 x 2160 px;
  3. galerie realizata din 9 imagini: 3240 x 3240 px.

Realizeaza videoclipuri despre domeniul tau de activitate

Realizeaza videoclipuri despre domeniul tau de activitate sau chiar videoclipuri promotionale in care poti oferi recompense/premii. Fii cat mai interactiv si captivant pentru cei ce le vizioneaza.

Hint-uri:

  • fii cat mai pe subiect, totul trebuie sa aiba legatura (animatii, text, etc.);
  • foloseste text cat mai scurt in videourile tale;
  • realizeaza videouri cu format 4:3, evita 16:9.

Realizeaza continut cu Instagram Stories

Daca doresti sa impartasesti un articol care crezi ca e cu adevarat impresionant poti sa realizezi acest lucru sub forma asa numitor Instagram Stories cu ajutorul unei game diversificate de videoclipuri si fotografii. Dimensiunea potrivita pentru Instagram Story este de 1080×1920.

Youtube

Realizeaza-ti canalul propriu Youtube

Dupa diferite studii de caz pe retelele de socializare, oamenii prefera cel mai mult continuturile video. Prin intermediul acestor video iti poti reda povestea si atrage mult mai usor audienta deoarece videoclipurile sunt mult mai interactive decat un articol scris. Un exemplu usor de realizat este de a realiza mici videoclipuri clientilor tai in care acestia sa isi exprime cum a decurs experienta lor alaturi de compania ta.

Realizeaza videouri din slide-uri si imagini

In Romania acest concept nu este foarte bine cunoscut sau utilizat, dar in alte tari au un succes impresionant. Daca ai timpul si materialele necesare (imagini/slide-uri) creeaza un video si publica-l pe Youtube.

Mentiune

Foarte bine de retinut este faptul ca retelele de socializare nu sunt pentru vanzarile directe, acestea se fac prin intermediul site-ului sau in mediul offline. Oamenii folosesc aceste retele de socializare pentru relaxare si destindere, daca incerci sa le vinzi produse sau sa le prestezi servicii acestia te vor evita. Prin intermediul retelelor de socializare ii poti ghida cu ajutorul unor link-uri spre site-ul sau locatia afacerii tale, dar e absolut necesar sa nu fii insistent si repetitiv.

Prin intermediul acestor retele de socializare se creeaza o relatie superioara celei banale de client-vanzator, si astfel poti depasi bariera ce exista intre vanzator si client. Nu face confuzie intre profesionalism si viata personala.