Promovarea continutului este cea mai imperativa etapa pentru o promovare a site-ului tau. Chiar daca site-ul tau nu are o optimizare (SEO) foarte buna sau o optimizare pentru retelele de socializare, daca detine un continut superior calitativ, cu siguranta va avea rezultate de succes.

Definitii ale termenilor din promovarea continutului

Pentru a intelege mai bine cei 10 pasi , iti voi da definitiile cuvintelor de baza pe care ii gasesti in marketingul continutului:

Definitia de ,,continut’’

Continutul unui site reprezinta absolut tot ce redai pe site, adica text, imagini, analize, elemente de grafica, audio, sectiuni de design, etc. Ca sa intelegi mai bine, continutul este definit din tot ce e format site-ul tau.

Definitia marketingului de continut

Definitia cea mai buna pentru acest termen este crearea si promovarea continutului unui site pentru a amplifica traficul spre site, de a amplificat vanzarile si clientii site-ului si de a crea un Brand pentru firma ta pentru a te face cat mai cunoscut.

Avantajele promovarii continutului:

  • Vizite mai dese de pe Google – cu cat redai mai multe continut, cu atat vor se vor amplifica vizitele de pe rezultatele de cautari de pe Google;
  • Amplificarea vizitelor provenite din retelele de socializare – cu cat redai mai mult continut pe retelele de socializare, cu atat vei acapara mai multe vizite pe site din acea sursa ;
  • Modalitate de comunicare cu posibili clienti – prin intermediul unui continut de calitate, oamenii vor discuta despre firma ta si pot interactiona cu tine prin intermediul feedback-urilor, comentariilor, live-chat-ului, etc., lucru ce iti creste reputatia;
  • Benefic pentru optimizarea SEO – redarea unui continut superior calitativ este esentiala optimizarii site-ului pentru motoarele de cautare, in special Google se axeaza foarte mult pe acest lucru;
  • Amplificarea Brandului firmei – un continut de calitate va face utilizatorii site-ului sa vorbeasca despre tine, iar lucrul acesta va crea un Brand de succes firmei tale;
  • Cresterea vanzarilor – daca utilizatorii site-ului tau sunt satisfacuti de continutul redat pe el, exista o sansa foarte mare ca acestia sa se transforme in clienti fideli ai firmei.

Cei 10 pasi pentru marketingul continutului:

Reda continut relevant (pe subiect)

Este vital ca sa ramai cat mai pe subiect cand redai continut pe site-ul tau. Informatiile oferite trebuie sa fie in tema cu domeniul de activitate al firmei tale, este absurd sa ai o firma cu activitate culinara sa redai articole sau informatii despre web design. Pentru ca utilizatorii site-ului tau sa aprecieze relevanta continutului tau, ramai pe tema, scrie articole din acel domeniu de activitate, reda detalii tehnice despre serviciile/produsele tale si nu incarca site-ul de informatii inutile ce nu ajuta pe nimeni.

Ofera continut indetaliat

Cu cat oferi mai multe detalii cu atat utilizatorii site-ului vor intelege mai bine serviciile/produsele ce le oferi si vor fi mai convinsi spre cumpararea lor. Pe langa acest avantaj Google si retelele de socializare apreciaza mult mai bine un articol bine indetaliat decat mai multe articole cu aceeasi informatie. Prin aceasta metoda iti poti educa utilizatorii de avantajele ce le ofera produsele si serviciile tale, chiar poti face si o comparatie cu concurenta sau o analiza a pietei bazata pe aceste avantaje.

Ofera continut accesibil

Ca sa intelegi la ce ma refer cand scriu continut accesibil iti voi reda anumite exemple care te vor lamuri.Daca promovezi un magazine de haine o sa realizezi ca utilizatorii vor dori sa vada cat mai multe imagini si videoclipuri despre produsele tale, daca promovezi un site de web design, utilizatorii vor dori sa vada cat mai multe feedback-uri positive despre serviciile tale. Daca oferi utilizatorilor ceea ce isi doresc o sa ai foarte multe rezultate pozitive atat in vanzari cat si in amplificarea traficului pe site-ul tau.

Reda continut interactiv

Continut superior calitativ este reprezentat de originalitate, detalii relative domeniul de activitate, dar conteaza si modul in care acesta este prezentat. De foarte multe ori acest factor influenteaza mai tare decat continutul in sine. Un continut interactiv cu imagini , fonturi interesante, bine structurat pe pagina, ingrosat (bold) si diagonal (italic) capteaza foarte tare atentia cititorului, pe cand un text linear si clasic il plictiseste facand-ul sa se opreasca din vizualizat. Pe langa acest avantaj substantial, folosirea corecta a structurii de site, a link-urilor pozitive (cu relevanta pe domeniul de activitate al firmei) beneficiaza optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO), astfel priminesti o clasificare mai buna.

Fii activ si ofera cat mai des continut nou

Pe langa faptul ca trebuie sa redai un continut nou si bine detaliat, trebuie sa tii cont ca este necesar sa o faci cat mai des. Incearca sa iti programezi un ,,schedule’’ de adaugare de continut saptamanala si respectal.

Avantajele ce ti le ofera un continut nou:

  • robotii motoarelor de cautare vor indexa site-ul cat mai des;
  • amplificarea vizitelor din newsletter;
  • amplificarea vizitelor din retelele de socializare.

Utilizeaza titluri atractive pentru continut

Titlurile articolelor au importanta deoarece:

  • ajuta la intelegerea motoarelor de cautare despre tema subiectului din articol;
  • ajuta ca retelele de socializare sa conceapa despre ce publici sau distribui;
  • capteaza atentia utilizatorilor.

Ofera un continut superior concurentei

Incearca sa faci o analiza cat mai buna a pietei, chiar poti sa iti cauti prin intermediul motorului de cautare Google posibilii rivali, si observa care sunt plusurile si minusurile lor in privinta continutului ce il redau. Ce fel de continut ii claseaza pe ei prioritar fata de tine, si ce fel de continut are succes pentru clientii din domeniul tau de activitate. Incearca sa devii mai bun si sa publici un continut mai bun ca al lor, nu copia de la altii si fi superior concurentei tale.

Fii cat mai accesibil

Incearca sa nu depinzi de vanzarea produselor sau a serviciilor doar pe Google. Asa ca daca publici un articol nou, fa-l cunoscut pe retelele tale de socializare si poti folosi si chiar newsletter pentru a atentiona utilizatorii site-ului de el.

Creeaza o structura profesionista a continutului

In timp continutul site-ului tau se va inmulti, iar daca acesta nu este organizat va fi un haos complet. Foloseste titluri, cuvinte cheie si etichete pentru a-ti organiza cat mai bine site-ul tau. Un site organizat inseamna o afacere organizata si profesionista, utilizatorii vor observa asta si vor aprecia mult acest lucru.

Realizeaza continut de impact

Principala idee pentru realizarea unui continut de impact este de a transformara vizitatorii site-ului in clienti. Aceasta conversie necesita multa munca, ambitie, rabdare si abilitati, asa ca nu te astepta ca acest lucru sa se intample peste noapte.

Daca aceste metode nu functioneaza in cazul tau, oricand poti apela la o firma de marketing care chiar poate fi cea mai buna solutie de ajutor ca sa treci peste blocajele ce le ai.

Concluzie

Promovarea afacerii prin marketing-ul de continut este absolut necesar pentru orice afacere, fie ca e la inceput sau deja in amploare. O analiza a pietei chiar evidentiaza ca peste 65% din utilizatorii internetului considera ca e mai adecvat sa vizualizezi un articol despre o companie decat sa vizualizeze o reclama despre acea companie. Pentru ca site-ului tau sa fie unul de succes este necesar sa existe o balanta intre ceea ce redai si ceea ce isi doresc vizitatorii. Odata ce redai acest lucru cu siguranta vanzarile si traficul de pe site-ul tau se vor amplifica, iar firma ta va avea un Brand in nisa pietei tale.