Ca site-ul tau sa aiba succes este necesar sa ai un continut superior calitativ

Chiar daca detii un blog simplu, magazin online sau site de prezentare, este necesar sa fie superior concurentilor tai. Daca continutul site-ului tau este de calitate, de actualitate si profesional structurat atunci in timp el va avea un trafic mare si stabil, iar clasificarea ta in motorul de cautare Google va fi de asemenea in concordanta cu traficul.

Expertii Google doresc sa se axeze in elaborarea unor algoritmi eficienti pentru a gasi si clasifica cat mai precis site-urile cu continut superior calitativ. In urma cu cativa ani, acestia au elaborat update-ul Panda, care functioneaza exact cum si-au dorit, identificarea site-urilor de calitate pe domeniul care activeaza comparativ cu site-urile nocive ce doar se axeaza pe continut aleatoriu nu si pe tematica domeniului afacerii.

Pentru mai multe detalii despre Panda exista un articol complet dedicate acestui subiect pe Blog-ul nostru.Voi oferi acum detalii despre ce intelege Google cand se refera la un site superior calitativ, si care sunt etapele necesare sa il aduci in acest stadiu.De retinut este faptul ca este foarte important sa ne axam cat mai mult pe motorul de cautare Google, deoarece daca esti pozitionat bine acolo, cu siguranta vei fi in varful listei si pe Yahoo si Bing.Google are cele mai stricte reguli, respectandu-le, cu siguranta nu vei avea nici o problema sa fii in topul listelor pe toate motoarele de cautare.

Definitia unui site superior calitativ

Domeniul optimizarii site-ului (SEO) a plusat mereu pe necesitatea continutului de calitate sau cum s-ar zice ,,Continutul e rege’’, deci daca ai continut de calitate, cu siguranta site-ul tau va fi unul de success.

In concluzie, putem zice ca daca ai un continut de calitate inseamna ca ai un site perfect? Gresit, continutul de calitate e cel mai important factor care diferentiaza site-urile bune de cele jalnice, dar nu reprezinta singurul factor.

Trasaturile unui site de succes:

CONTINUT ORIGINAL

continutul unui site trebuie sa fie original, deoarece motoarele de cautare nu agreeaza continutul copiat si te vor clasa negativ pentru copierea informatiilor de pe alte site-uri;

PROFESIONAL

Continutul trebuie sa fie profesional, creat de persoane specialiste si cu o experienta vasta in domeniu. Daca activezi intr-un domeniu de specialitate, este indicat ca o persoana specialista in acel domeniu de activitate sa iti creeze continutul;

INDETALIAT

Continutul unui site este necesar sa fie cat mai indetaliat si pe subiect, oferind cat mai multe informatii de interes;

CONTINUT RESPONSIVE

Pentru ca un site sa fie vizualizat pe orice dispozitiv , trebuie sa aiba un continut responsive, adica sa se adapteze oricarei rezolutii de pe care este vizualizat. Aceasta facilitate va ridica impresionant numarul vizitatorilor pe site-ul tau si este absolut necesara

CONTINUT CORECT SI INTERACTIV

Continutul unui site trebuie sa fie corect gramatical si pe subiect. Ca sa fie cat mai accesat acesta trebuie sa fie interactiv, iar pentru a face asta este foarte important sa folosesti pe langa text imagini si videoclipuri care sa acapareze atentia vizitatorilor;

OPTIMIZAREA SEO

Pentru ca site-ul tau sa aiba cu adevarat succes, nu e de ajuns sa vii cu un continut de calitate, este necesar ca sa si il optimizezi pentru motoarele de cautare. Google considera un continut optimizat unul de calitate, clasificandu-l intr-o pozitie cat mai buna, dar tine cont sa nu exagerezi in privinta cuvintelor cheie, si sa oferi o logica clara continutului;

RELEVANTA

Daca doresti ca site-ul tau sa redea reclame, sa nu fie excesiva ca sa nu deranjeze vizitatorii, incearca sa nu folosesti pop-up-uri care vor aparea peste text. Acest lucru va impiedica utilizatorii sa isi gaseasca informatiile de care au nevoie;

RAPIDITATE

Un site ca sa aiba succes, este absolut necesar sa se incarce rapid. Daca pentru site-ul tau dureaza mai mult de doua secunde sa se incarce, vizitatorii nu vor avea rabdarea necesara si vor accesa celelalte site-uri pentru informatiile de care au nevoie;

PROFIL ACTIV SOCIAL

In prezent retelele de socializare reprezinta un factor foarte important in relatia ta cu utilizatorii (posibilii clienti). De aceea este absolut necesar sa fii cat mai activ pe aceste retele de socializare (Facebook , Instagram, Twitter, etc.) si sa oferi cat mai des un continut de calitate si cat mai interesant prin intermediul metodelor de postare si partajare. Cu cat esti mai activ si comunici cat mai des pe aceste retele de socializare cu atat site-ul tau va avea un succes mai puternic si increderea clientilor in compania ta se va amplifica;

COMUNICAREA PE SITE

Pentru ca site-ul sa fie pregatit pentru orice oportunitate este foarte util sa ai un live-chat pe site, unde poti comunica cu vizitatorii site-ului la o distanta de un click, sau poti interactiona cu acestia prin intermediul sectiunii de comentarii de pe Blog sau cu ajutorul newsletterelor.

SUPERIOR CONCURENTEI

Trebuie sa analizezi foarte bine cuvintele cheie de succes ale domeniului tau de activitate si sa realizezi o analiza cat mai bine a pozitionarii pe motoarele de cautare pe acele cuvinte cheie. Odata ce iti vei cunoaste concurenta poti sa pornesti in drumul spre pozitia cea mai buna.

Care este secretul realizarii unui site superior calitativ?

Am precizat mai sus trasaturile unui site de success, asadar ce este primordial ca Google sa vizualizeze pozitiv site-ul tau?

  • Este foarte important ca site-ul tau sa contina un continut original pe toate paginile site-ului. Daca copii continut de pe alte site-uri cu siguranta Google te va penaliza pentru aceasta greseala. Verifica constant pe site-ul tau daca contine paragrafe copiate, sectiuni sau elemente copiate si stergele. Dupa ce rectifici aceste greseli si totul este original si bine pus la punct poti face o indexare completa a site-ului ca Google sa observe prudenta si profesionalismul de care dai dovada.
  • Atunci cand utilizezi un articol publicat de cineva (tine cont sa aiba tema cu relevanta la domeniul de activitate al site-ului) sau un citat, sa introduci si numele autorului, deoarece Google verifica si apreciaza acest lucru.
  • Este vital ca site-ul tau sa fie accesibil si responsive ca sa poata oferi tuturor utilizatorilor posibilitatea de a accesa in mod usor site-ul pentru informatiile de care au nevoie, si sa poata realiza asta pe orice dispozitiv si rezolutie.
  • Asigurate ca continutul tau este unul corect gramatical si sa aiba o structura logica. Utilizeaza titluri H1-H6, foloseste elementul “strong” , “bold” pentru a evidentia cuvinte sau sintagme importante, “italic” pentru citate si “underline” pentru a sublinia ceva extrem de important. Creeaza un continut care sa fie usor de inteles si adauga imagini, grafice, si videoclipuri pentru a il face cat mai interactiv si sa capta atentia utilizatorilor.
  • Incearca sa iti analizezi segmentul de piata cat mai bine si afla ce doresc vizitatorii site-ului pentru a reusi sa ii transformi in clientii tai. Nu face exces in cuvintele cheie folosite si utilizeazale in sintaxe logice pentru a nu risca o penalizare de la Google.
  • Evita sa afisezi reclama in exces pe paginile de pe site-ul tau, in special pe header-ul site-ului (partea de sus, deoarece va crea dificultati vizitatorilor sa iti acceseze paginile si meniul, iar Google penalizeaza acest lucru. Pozitia preferabila a reclamelor este pe partea de jos sau la sfarsitul articolelor.
  • Pentru ca utilizatorii sa se bucure de site-ul tau este absolut necesar ca site-ul tau sa se incarce cat mai rapid. Poti folosi diverse programe de masurare a vitezei de incarcare a site-ului de pe net (e de ajuns sa cauti ,,site speed tracker” pe Google si vei gasi destule) pentru a optimiza viteza cat mai bine. Incearca sa folosesti o gazduire cat mai buna, iar recomandarea mea este daca ai un trafic bun pe site e sa folosesti o gazduire VPS deoarece asta iti va oferi serverul tau privat de gazduire unde detii si o banda garantata. Si tine cont ca toate imaginile de pe site-ul tau trebuiesc optimizate (micsorate) ca site-ul sa se incarce cat mai repede.
  • Utilizeaza retelele sociale pentru a fi cat mai activ si comunicativ cu utilizatorii tai. Este absolut necesar pentru oricare afacere cu site sa detina un profil activ pe retelele de socializare cum ar fi: Facebook, Instagram, Twitter etc.
  • Foloseste instrumente foarte utile de analiza a traficului pe site-ul tau ca Google Analytics pentru a observa ce pagini sunt vizitate mai des sau mai putin. Daca detii o analiza buna a site-ului poti observa ce continut creeaza interes pentru utilizatorii site-ului, ce continut ofera o repulsie si trebuie eliminat, si ce pagini si articole te ajuta sa pastrezi utilizatorii site-ului cat mai mult timp pe site-ul tau. Acesta nu este un factor de clasificare a site-ului in motorul de cautare Google, dar cu siguranta te va ajuta sa gestionezi ce continut capteaza mai mult atentia si te va ajuta in amplificarea traficului site-ul tau.
  • Unul din cei mai importanti factori pentru a avea un site de succes este o analiza cat mai buna a site-ului tau in comparatie cu concurenta de pe piata. Multe firme se plang la Google de clasificarea lor joasa pe motorul de cautare al gigantului Google, iar acestia le raspund in felul urmator: ,,arata-ne exemple de elemente sau articole de pe site-ul tau care sunt mai bune ca cele de pe site-urile de pe primele pozitii’’. Incearca sa fii cat mai original si profesionist si ofera un continut cat mai de calitate sa te diferentiezi de concurenta ta.
  • Elimina orice dificultate pentru utilizatori, ca site-ul sa fie cat mai ,,curat’’ si accesibil. Administreaza comentariile articolelor pentru a nu exista spam-uri sau vulgaritati. Updateaza mereu programele site-ului, realizeaza un back-up al site-ului zilnic in caz ca faci o greseala sau se intampla ceva cu el sa il poti salva, si pune un continut superior calitativ cat mai des.

Ce am enumerat in acest articol nu sunt toti factorii sau elementele de care trebuie sa tii cont ca site-ul tau sa aiba un succes admirabil , dar sunt principalii de care trebuie sa tii neaparat cont si care sunt prioritizati de Google. In concluzie nu mai ramane decat sa iti urez SUCCES!