Introducere in marketing-ul online pentru firme Start-Up

Promovarea site-ului online are acelasi scop ca si metodele vechi de promovare a unei companii. Ambele doresc amplificarea notorietatii unei firme care este la inceput si cresterea vanzarilor produselor sau serviciilor oferite. Promovarea unui site, de la realizarea de continut calitativ pana la etapa vanzarilor, poate fi realizata in 5 metode ce te vor ghida in amplificarea traficului pe site-ul tau si ridicarea procentajului de vanzari ce il detii.

Promovarea site-ului pe dispozitivele mobile

Datorita amplificarii bruste a dispozitivelor mobile (telefoane si tablete), promovarea site-ului pe acestea este imperativa si absolut necesara. Google remarca ca promovarea pe aceste dispozitive nu trebuie vazuta ca pe o optiune suplimentara, ci este o obligatie pentru orice site ce doreste succesul. O analiza de piata substantiala pe Google remarca urmatoarele:

  • 75% din cautarile pe mobil sunt actiuni de genul: accesarea magazinului firmei, o apelare telefonica, o cumparare propriu-zisa sau distribuirea informatiei;
  • 75% din cautarile pe mobil sunt intre orele 8.00 – 21.00;
  • 45% din cautarile pe mobil au o intentie bine stabilita si va rezulta in luarea unei decizii.

Principalele intrebari in marketing-ul pe dispozitivele mobile sunt:

  • Care este scopul marketing-ului pe dispozitivele mobile? Pentru a reda vizitatorilor site-ului o experienta superba atunci cand acceseaza site-ul de pe un dispozitiv mobil.
  • Cum poti reda aceasta experienta? Prin realizarea unui site cat mai frumos, accesibil si responsive pe toate rezolutiile (adica cand utilizatorul foloseste un display mic sa poata citi si vizualiza toate elementele, sa fie optimizat pentru toate rezolutiile). Un alt factor care ajuta este posibilitatea utilizatorilor de a folosi aplicatii din magazinele specializate (Google Play, App Store, etc.).
  • Care sunt uneltele prin care se poate face asta? In cazul in care realizezi site-ul prin WordPress, poti utiliza usor o versiune mobila, folosind o tema ce se optimizeaza la toate dispozitivele, sau un plugin builder ce iti ofera posibilitatea de a vizualiza crearea site-ului pe toate cele 3 feluri de dispozitive. Binenteles ca daca doresti ca site-ul tau sa fie optimizat profesionist pe toate aceste dispozitive profesionist va trebui sa folosesti CSS, astfel poti optimiza cele mai mici elemente sa fie responzive pe toate dispozitivele existente.

Marketing-ul continutului

Marketing-ul continutului este baza oricarei promovari online a site-ului. In etapa in care site-ul tau este bine pus la punct pentru orice dispozitiv folosit (responsive), urmatoarea etapa este sa creezi si sa redai un continut de calitate superioara. Datorita acestui continut vei putea creea un Brand firmei tale si va amplifica vanzarile tale. Cele mai des intalnite intrebari despre marketin-gul continutului sunt:

  • Care este scopul marketing-ului de continut? Scopul este de a realiza si distribui continut de calitate superioara, adica de a reda vizitatorilor ce doresc si au nevoie pentru ca ei sa treaca la urmatoarea etapa, adica sa iti cumpere produsele si serviciile oferite sau sa se aboneze la newsletter, sau o distribuire pe retele de socializare, o cerere de prietenie, sau orice alta actiune ce iti va aduce beneficii.
  • Cum creezi acest continut? Sfatul meu este sa te documentezi cat mai bine inainte sa te grabesti sa incepi creearea lui. Afla ceea ce isi doresc posibilii tai clienti, ce informatii i-ar influenta in luarea deciziei de a cumpara de la tine si nu de la concurenta. Nu publica informatii doar ca sa existe continut. In prezent continutul tau trebuie sa aiba relevanta cu domeniul de activitate in care activezi si sa fie cat mai optimizat pentru motoarele de cautare, nu folosi tactici vechi unde repeti cuvinte cheie in exces fara nici o logica deoarece acea tactica nu mai functioneaza.

Marketing-ul pentru motoarele de cautare

Promovarea site-ului online pentru motoarele de cautare este structurata in doua elemente: primul element este SEO (optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare), al doilea element este PSA (Paid Search Advertising – atunci cand platesti pentru reclama in rezultatele cautarii). SEO este un element gratis ce te ajuta la amplificarea traficului pe site-ul tau, iar PSA face acelasi lucru, dar este contra cost. Cele mai des intalnite intrebari despre marketing-ul pentru motoarele de cautare sunt:

  • Care este scopul marketing-ului motoarelor de cautare? Raspunsul la aceasta intrebare e foarte simplu, pentru a amplifica traficul pe site-ul tau din rezultatele cautarii pe motoarele de cautare (fie gratis prin SEO , sau contracost prin PSA).
  • Cum poti optimiza site-ul pentru motoarele de cautare? Pentru amplificarea traficului pe site-ul tau in raport cu cuvintele cheie, site-ul trebuie optimizat pentru aceste cautari. Algoritmii de calcul in optimizarea site-ului sunt: titlurile si descrierea paginilor, viteza de incarcare a site-ului (paginilor din site), Google autorship (adica drepturile de autor), web design-ul site-ului si elementele grafice folosite in acesta, link-urile folosite in continutul site-ului si cele care duc catre site-ul tau, originalitatea si cat de nou este continutul folosit, descrierea imaginilor din site, etc.
  • Care sunt uneltele folosite in optimizare? Cea mai buna si uzuala unelta pentru optimizarea site-ului este insusi unealta Google, care se numeste Google Webmaster Tools. Cu ajutorul acestei unelte si a regulilor foarte stricte in privinta optimizarii site-ului (SEO) poti optimiza site-ului tau foarte bine. Sfatul meu e sa te documentezi bine din articole din domeniu sa stii ce se vizeaza in optimizarea unui site, ca sa te poti adapta la metodele de clasificare Google si sa realizezi o optimizare de succes a site-ului.

Promovarea pe retelele de socializare

Promovarea pe retelele de socializare este foarte benefica afacerii tale. Daca ai un continut relevant, superior calitativ pentru utilizatori, prin intermediul acestor retele de socializare (Facebook, Twitter, Instagram, etc.) poti realiza o promovare a acestui continut intr-un mod foarte eficient. Aceasta metoda este una din principalele metode de promovare a continutului unui site. Cele mai des intalnite intrebari despre promovarea pe retelele de socializare sunt:

  • Care este scopul promovarii pe retelele de socializare? Promovarea pe retelele de socializare are ca structura doua elemente: primul ar fi cel de a avea cat mai multi ,,prieteni’’, pentru o fidelizare a Brand-ului de firma si o audienta a continutului publicat cat mai vasta, iar al doilea element este de realiza cat mai multi vizitatori ce in timp ar putea deveni cumparatori.
  • Cum realizezi promovarea pe retelele de socializare? Este necesar sa ai un profil cat mai activ pe aceste retele (Facebook, Twitter, Instagram, etc.) si sa redai un continut relevant si de impact pentru cei ce ar putea cumpara produsele si serviciile firmei tale. Nu este usor si necesita timp pentru realizarea unor campanii de succes, dar daca concurenta ta reuseste cu siguranta poti sa o faci si tu. Daca nu te descurci in realizarea acestor campanii si ai nevoie de ajutor Prime Web Design iti este alaturi si te vom putea ajuta ca sa treci peste acest blocaj (ne poti contacta oricand).

Concluzie

Orice firma mica sau in amploare isi poate face client din mediul online daca respecta regulile, tehnicile si strategiile mentionate mai sus care au o eficienta demonstrata. Atunci cand creezi site-ul tau fi atent la web design-ul folosit, ca sa fie atractiv si accesibil vizitatorilor tai. Este necesar sa redai continutul site-ului tau intr-un mod responsive, adica sa fie optimizat pentru orice rezolutie de pe orice dispozitiv. Fii atent la ce continut oferi utilizatorilor tai, acesta trebuie sa fie de calitate, relevant si indetaliat pentru a oferi o transparenta afacerii tale. Optimizeaza acest continut pentru ca site-ul tau sa fie pozitionat cat mai bine in rezultatele motoarelor de cautare si nu uita sa fii cat mai activ pe retelele de socializare folosite publicand noutatile pe care le aduci pe site, cat si detalii despre produsele si serviciile tale.

Respecta acesti pasi, si cu siguranta succesul va fi inevitabil