In 2019 cheia succesului pentru orice afacere este site-ul web (respectiv designe-ul acestuia) si o promovare online de impact!
Web design-ul si optimizarea site-ului (SEO) sunt complet necesare pentru promovarea online a tuturor firmelor. Pentru ca afacerea ta sa aiba un succes impresionant este necesara o investitie intr-un site cu o structura bine organizata pentru o navigare accesibila, placuta si un continut bine optimizat pentru o indexare ce iti va oferi rezultate cat mai bune pe motoarele de cautare.
Afacerile actuale comparativ cu cele de acum 5-10 ani sunt complet diferite. In prezent orice persoana isi poate expune ideea de afacere pe un site intr-un timp foarte scurt. Din aceasta cauza, competitia in mediul online este una foarte inversunata, creeand astfel, datorita diversitatii de informatii, confuzie pentru internauti/posibili clienti. Cu o gama foarte vasta de produse/servicii trebuie sa stii sa realizezi o promovare online clara, bine definita si eficienta.
Promovarea online poate parea usor de realizat pentru persoanele care nu cunosc segmentarea ei, dar este una dintre cele mai dificile ramuri ale unei afaceri. Sunt foarte multe persoane cu afaceri ce nu au nici cea mai mica idee cum pot realiza mai multe vanzari cu ajutorul promovarii online.
Intrebarile a caror raspuns e necesar sa il cunosti sunt:
- Care sunt posibilile persoane ce pot achizitiona?
- Care este segmentul de piata vizat?
- Care sunt cerintele segmentului tau de piata?
- Care este strategia de marketing a concurentei tale?
- Te descurci cu promovarea online si mentinerea clientilor de partea ta?
- Ce strategie de pret si promotii iti vor beneficia afacerea?
- Cum poti crea un Brand de succes afacerii tale?
Pentru ca sa fii cat mai cunoscut si lumea sa discute despre afacerea ta, e necesar sa le captezi atentia si interesul.
Asta a fost obiectul update-ului Panda
Afacerea online este spatiul virtual prin care poti comunica si interactiona cu posibilii clienti. Enorm de multe firme investesc sume foarte mari in procesul de web design si promovare, insa site-ul in sine nu reuseste sa transforme traficul propriu-zis in clienti. In cazul in care nu realizezi ce este gresit cu acesta, incearca sa apelezi la prieteni si roaga-i sa iti ofere o parere cat mai sincera. Nu asculta parerea oamenilor ce lucreaza pentru tine carora le poate fi teama sa nu-ti spuna adevarul sau persoane care nu au cunostinte despre marketing-ul online.
Pagina Acasa (Home), este principala oglinda a afacerii ce o detii
Oglinda care te reprezinta si prima impresia a posibilului client, fiind si cea mai importanta, este pagina principala a site-ului (Home). Modul in care iti creezi structura si design-ul site-ului este realizat prin web design. Un design web bine realizat vorbeste de la sine despre afacerea ta si va face diferenta daca vei castiga sau vei pierde un client. Potrivit unor studii indetaliate este cert ca orice utilizator isi exercita decizia de cumparare in primele 10 secunde a vizitei pe prima pagina a site-ului. Asadar o prima pagina bine pusa la punct va fi principalul factor decisiv daca vei realiza vanzari sau nu.
Optimizarea site-ului(SEO) in functie de algoritmii Google
Oamenii vor alege mereu o firma ce apare pe prima pagina a motoarelor de cautare Google pentru a cumpara un produs sau serviciu ce si-l doresc. Optimizarea SEO (metoda prin care esti afisat printre principalele rezultate de cautare) este factorul principal ce va determina daca afacerea ta va avea succes sau nu. Prin intermediul web design-ului poti realiza o optimizare a site-ului cat mai buna. Se ia in calcul viteza de redare a site-ului, fonturile folosite, meniul de navigare cat mai accesibil, structura paginilor pe site, tematica culorilor, etc.
Promovarea online si publicul tinta al publicitatii
Publicitatea veche in mediul offline (ex:ziar, reviste, anunturi) nu mai au efect deoarece intr-o era in care tehnologia a evoluat foarte mult, majoritatea oamenilor folosesc cea mai accesibila metoda de cautare(Google). Avantajul este ca, pe plan national, foarte multi oameni de afaceri inca nu se descurca sa isi promoveze online afacerea, dezavantajul este ca cei care deja s-au ocupat de acest aspect au deja o promovare stabila in mediul online. Este extrem de important ca atunci cand cumperi publicitate online si selectezi publicul tinta unde doresti sa se exercite acea reclama, sa contina informatiile necesare de care este interesat clientul. Aceste pagini tinta unde vor fi ghidati clientii trebuie sa le starneasca interesul si sa ii influenteze in a achizitiona produsul/serviciul oferit de firma ta.
Functionalitatea site-ului reprezinta un factor principal
Se intampla deseori sa incerci sa intrii pe un site si sa primesti erori. Daca acesta problema apare si pe site-ul tau atunci vei pierde foarte multi posibili clienti. Orice client in prezent doreste un proces de achizitionare cat mai accesibil si securizat. Asa ca daca doresti ca site-ul tau sa nu aiba probleme din aceasta perspectiva, te sfatuiesc sa iti securizezi domeniul site-ului printr-un certificat SSL (https://), functionalitatea lui sa nu aiba probleme si tot procesul de cumparare sa decurga cat mai simplu, iar site-ul sa fie adaptabil oricarui dispozitiv si browser in folosinta (sa fie responsive).
Un web design corect = o afacere de succes
Este foarte important cand creezi un site sa tii cont ce design poate adopta site-ului, continutul si structura lui si modul in care este redat continutul acestuia. Prin intermediul unui web design dinamic poti starni mai mult curiozitatea si interesul utilizatorilor. Cu cat design-ul este accesibil ,interactiv si elegant cu atat utilizatorii vor petrece mai mult timp pe site. Este absolut necesar ca sa vii cu continut actual si cat mai frecvent pentru a face utilizatorii site-ului sa revina si sa ramana pe el.
Creeaza-ti o strategie
Pentru ca afacerea ta sa aiba succes, trebuie sa iti creezi o strategie. Incearca sa iti stabileste niste obiective de genul : numarul de utilizatori pe care vrei sa ii ai pe site in 3 sau 6 luni ; numarul de vanzari ce il doresti in 3 sau 6 luni, etc. Pe parcursul acestei durate este evident ca numerele ce ti le-ai propus vor fi diferite, dar in felul asta iti vei stabili niste trepte pe care doresti sa le atingi si te poti ghida cum sa ajungi la aceste obiective. Atunci cand vei atinge aceste obiective satisfactia ta va fi pe masura. Poti folosi instrumente de verificare a traficului unde iti va reda atat grafic prin scheme, cat si matematic prin numere concrete. Un astfel de instrument chiar oferit de Google, este vorba de Google Analytics, pe care il poti folosit pentru a vizualiza cum decurge traficul pe site-ul tau si cum sa ajungi la obiectivele pe care ti le-ai propus.
Concluzie
Un factor decisiv care va stabili daca afacerea ta va avea success sau nu este web design-ul site-ului tau. Este absolut necesar ca aceasta sa fie prima etapa pentru realizarea unei afaceri online de succes. Web design-ul realizat corect nu ajuta doar la crearea unui website, ci este extrem de important si in optimizarea acelui site pentru amplificarea traficului pe motoarele de cautare.