Recent, Matt Cutts administrator la U.S. Digital Service discuta intr-un videoclip despre decizia Google care doreste sa sublinieze diferenta dintre un site ,,popular’’ si un site ce denota o autoritate pe o tema sau un domeniu.E o diferenta majora in care Google doreste sa accentueze linia ce le diferentiaza. Un site chiar daca este foarte apreciat de cititori si popular nu ofera neaparat informatiile cele mai relevante, adevarate, sau reda cele mai bune solutii la dilemele in tema.

Dezvoltand deosebirea dintre popularitate si autoritate, Cutts zice : ,,Ne gandim la asta de mult timp; suntem frustrati sa tot auzim reporterii spunand ca «PageRank-ul masoara popularitatea site-urilor», pentru ca nu-i adevarat”

Cutts da ca exemplu: ,,Site-urile porno sunt populare pentru ca au foarte multi vizitatori, dar foarte experti in optimizare site trimit linkuri catre aceste site-uri; pe de alta parte, foarte multi trimit linkuri catre site-uri guvernamentale, dar foarte putini viziteaza efectiv acele site-uri. Google vrea ca site-urile guvernamentale sa aiba autoritate, nu site-urile porno.”

Cutts da ca exemplu: ,,Site-urile porno sunt populare pentru ca sunt accesate incontinuu si foarte multi experti in optimizare de site-uri trimit link-uri catre aceste pagini; pe de alta parte sunt prezente si linkuri catre site-uri guvernamentale, dar foarte putini viziteaza efectiv acele site-uri. Google vrea ca site-urile guvernamentale sa aiba autoritate, nu site-urile porno.”

Matt Cutts nu a zis o data exact, doar a specificat ca este nerabdator ca aceste modificare sa se implementeze. ,,Schimbarile pe care le avem in vedere vor permite motorului de cautare Google sa inteleaga ca un site e o autoritate in materie de, sa zicem, stiinte medicale. De-abia astept sa implementam aceste modificari, pentru ca un numar mare de oameni au muncit pentru ca internautii sa nu mai spuna: iata un site cunoscut (popular), inseamna ca pot gasi aici ce caut”. Prin aceasta diferentiere, cand aceasta se va implementa, optimizarea SEO va suferi dificultati, in schimb calitatea site-urilor si a rezultatelor obtinute prin motoarele de cautare se va imbunatati drastic.

Update-ul Panda dorea aceasta schimbare

Update-ul Panda implementat acum 3 ani dorea sa obtina chiar aceasta schimbare. Schimbarile pe care Panda le solicita erau numite ,,update-ul fermier’’, deoarece erau vizate chiar aceste site-uri numite ,,ferme’’ de continut, de care Internetul era supra-aglomerat. Chiar daca se discuta de aplicarea acestei noi tehnologii ,,Panda’’, Matt Cutts afirma ca aceasta diferenta dintre a fi popular si a avea autoritate in informatiile redate, nu are relevanta cu update-ul Panda, sustinand ca acest update vor avea de beneficiat si business-urile mici.

Dupa implementarea initiala a acestui update Panda, Google a plusat puternic ca informatiile sa fie cat mai actuale, aceasta situatie generand un continut mai vast pe diverse teme. Din pacate aceasta schimbare de continut, nu a fost benefica din perspectiva autoritatii. Deseori continutul vechi era prioritar fata de continutul nou din cauza calitatii si relevantei. Din aceasta cauza Google va viza pe remedierea acestei situatii in momentul aplicarii acestor schimbari de care discuta Matt Cutts.

Concluzie

Ca idee finala, Google doreste sa se axeze pe autoritatea unei teme anume, acest lucru obligandu-i pe cei ce detin site-uri si pe expertii SEO sa redea continut relevant pentru domeniul respectiv de activitate al acelui site, fapt ce va genera rezultate mult mai bune pe motoarele de cautare ale Google.