Doresti sa iti exprimi profesionalismul? Este necesar un blog.

Intro: Blogul nu este utilizat doar de bloggeri, chiar a devenit o necesitate pentru orice business care detine un site si vrea amplificarea traficului catre site, avand in vedere si de optimizarea site-ului (SEO) in prima faza. Blogul face parte din promovarea online a continutului unui site, fiind o ramura foarte importanta, oferind o crestera uriasa a traficului unui site. Cu ajutorul unui Blog poti comunica si oferi informatii importante vizitatorilor site-ului, astfel fiind posibila o crestere a vanzarilor. Voi furniza detaliile necesare pentru a intelege de ce este necesar un Blog, si atuurile structurarii acestuia din perspectiva financiara si a timpului investit.

Prin ce influenteaza un Blog cresterea traficului pe un site:

Continut de actualitate

Prin intermediul unui Blog poti publica informatii de actualitate. Acest proces va face ca robotii de indexare sa revina pe site-ul tau. Continutul in general nu este schimbator, fiind asociat cu produse si servicii detaliate si cu preturi fixe. Blogul va schimba efectul static si va dinamiza continutul site-ului prin informatiile diversificate.

Utilizarea link-urilor interne

Aceasta metoda este foarte accesibila si importanta, deoarece prin intermediul unui Blog o poti realiza usor. In articole poti utiliza link-uri catre alte articole de pe acelasi site cand faci referire despre ceva ce ai publicat anterior. Robotii Google ce iti indexeaza site-ul vad aceasta metoda foarte eficienta si iti redau un rezultat mai bun in motorul de cautare Google, astfel marindu-ti traficul pe site.

Vanzare angro si vanzare de calitate

Prin intermediul Blogului poti educa vizitatorii cu ajutorul informatiilor, astfel marind numarul vanzarilor. Daca domeniul tau de activitate se bazeaza pe o vanzare angro, poti informa vizitatorii cu detalii tehnice de ce s-ar merita mai mult cumpararea angro decat cea singulara. In cazul in care vanzarea ta se bazeaza pe calitate, poti informa utilizatorii site-ului prin Blog cu articole in care sa prezinti avantajele produselor/serviciilor tale in comparatie cu cele la un pret mai redus.

Suport Online

Cu ajutorul Blogului se poate comunica cu clientii tai. Se poate utiliza pentru ca sa raspunzi la nelamuririle lor cele mai frectevente, sa poti oferi detalii tehnice pentru serviciile/produsele tale si le dai sansa de a comunica cu tine prin comentarii.

Dovedeste-ti profesionalismul in domeniul tau de activitate

Resursa cea mai importanta a firmei tale este cea umana, mai exact calificarile, abilitatile si experienta pe care oamenii tai le pun in slujba afacerii. Blogul va fi o forma de a demonstra lumii aceste abilitati si o vei putea face gratuit, ori de cate ori vrei si oricand vrei.

Util pentru partajarea pe retelele de socializare

Ca sa fii cat mai activ pe retelele de socializare este necesar partajarea unui continut cu o tematica relevanta si cat mai actual, Blogul este una din cele mai bune metode prin care sa oferi acest gen de continut. Aceasta strategie de a posta articole noi si interesante din Blogul site-ului tau va mari considerabil traficul pe site si iti va aduce cu siguranta mai multi urmaritori.

Utilizarea Blogului pentru promovarea de produse si servicii

Adiacent relatiei de comunicare cu clientii, Blogul este modalitatea prin care iti poti promova produsele si serviciile. Prin intermediul acestuia poti oferi informatii in scopul promovarii lor inainte de a le pune pe piata, in care sa indetaliezi utilitatea lor, detalii tehnice, etc.

Utilizarea Blogului ca sondaj al clientilor

Prin intermediul Blogului se pot publica chestionare si sondaje ce iti pot releva cat de satisfacuti sunt clientii in legatura cu serviciile/produsele oferite. Pentru ca oamenii sa isi investeasca timpul in completarea acestor chestionare le poti oferi in schimb un voucher de reducere sau o mica recompensa.

In concluzie la cele scrise mai sus, un Blog administrat bine si eficient devine una din ramurile cele mai bune ale unei promovari online si evident unul din motivele principale ale cresterii traficului pe site-ul tau.

Etapele unei administrari eficiente pentru Blog:

Ofera un continut superior calitativ!

Cu ajutorul unui Blog iti poti exprima experienta si profesionalismul de care afacerea ta da dovada prin continutul redat pe Blog. O persoana ce iti viziteaza site-ul si se informeaza de pe un articol din Blogul tau trebuie sa realizeze avantajele ce firma ta le presteaza si sa se transforme dintr-un simplu vizitator intr-un client. Daca pe site-ul tau Blogul nu este actualizat si ramane cu articole foarte vechi si fara relevanta in prezent atunci cu siguranta exista o problema. Aceeasi problema exista si pentru un Blog actualizat doar prin continut copiat ce nu ofera calitate, aceste doua probleme iti vor cauza un impact foarte negative asupra firmei tale.

Un Blog reprezinta o investitie a firmei

Un Blog bine pus la punct trebuie vizualizat ca o investitie a firmei in viitor, nu ceva ce iti va reda brusc o crestere a traficului pe site. Este necesara foarte multa ambitie si rabdare si sa formezi strategic structurea unui Blog pentru a da rezultate. Incearca sa vii cu informatii cat mai noi si relevante intr-un mod cat mai interesant pentru a atrage vizitatorii sa il citeasca si sa revina pe site.

Utilizeaza newsletter-ul

Newsletter-ul si Blogul au legatura intre ele, prin intermediul unui email se realizeaza unul din cele mai bune canale de marketing. Blogul este una din cele mai bune surse de a-ti dezolta o baza de email-uri. Cu ajutorul acestui newsletter poti notifica utilizatorii de fiecare data cand redactezi un articol nou pe Blog. Aceasta metoda poate fi chiar automatizata si nu este deloc dificil sa realizezi asta.

Comunica prin sectiunea de comentarii

Am mentionat in decursul acestui articol ca prin intermediul Blogului se poate comunica cu cititorii. Cu ajutorul sectiunii de comentarii de la fiecare articol acestia iti pot adresa intrebari sau feedback-uri iar tu le poti raspunde respectiv multumi, astfel creeandu-se o comunicare fluenta. Este foarte important ca sa stergi comentariile care contin vulgaritati si reclame pentru ca articolul sa isi pastreze o calitate excelenta.

Concluzie

Blogul nu reprezinta o optiune, el este complet necesar oricarei firma ce detine un site, fara sa conteze domeniul de activitate al acesteia. Nu este de ajuns doar sa ai un Blog care doar sa existe, ci acesta trebuie sa contina informatii relevante, de calitate, si de actualitate. Fildelizarea cititorilor prin intermediul unui Blog va reda vitalitate site-ului tau si iti va mari exponential traficul pe site. Toate metodele de mai sus sunt irelevante daca continutul Blogului tau nu are impact si nu este de calitate.