Cercetarea poate sa consume foarte mult timp, asa incat nu uitati ca trebuie sa existe un punct final de la care sa incepeti sa generati conceptul vizual. Daca aveti nevoie de alte informatii, le puteti obtine in paralel. Atunci cand va aflati pe punctul de a intelege problema, trebuie sa aplicati cunoasterea obtinuta pentru a trece la urmatoarea etapa.

Vizualizarea ideilor initiale

Nu uitati ca ideile desenate de mana pot fi vagi si lasa mult loc imaginatiei, ceea ce este foarte bine. Nu introduceti detalii in schite si in felul acesta va lasati deschise optiunile. Designerii folosesc “miniaturi” pentru a detalia idei, care sunt generate de obicei pe un blocnotes; miniaturile realizate pe calculator tind sa arate prea fixe si finisate si nu veti fi dispus sa le modificati ori sa le priviti critic. O modalitate de a obtine aspectul unei miniature la marimea finala este sa o mariti pe fotocopiator pana la dimensiunile dorite. Tipurile de caractere si masurile exacte ale grilei pot fi decizii fluide. Pe calculator ele sunt usor de schimbat si li se pot atribui prioritati anumitor decizii.

Critici si evaluare

Cautati critici constructive, dar aveti grija pe cine consultati. Desi poate fi frustrant sa auziti cum va este “desfintata” lucrarea, criticile reprezinta o contributie esentiala la procesul de creatie. Puteti lucra cu un critic imaginar, care ca supravegheaza si va pune solutiile sub semnul intrebarii.

Nu lucrati cu ochelari de cal. De multe ori ajungem prea aproape de solutia potentiala si trebuie sa ne retragem un pas pentru a reevalua ce incercam sa obtinem. O eroare frecventa este incercarea de a introduce prea multe idei intr-un singur proiect – selectati-o pe cea mai potrivita pentru informarea respectiva. Intotdeauna vor exista si alte proiecte pentru celelalte idei. Nu uitati ca putine idei sunt inerent slabe – vinovat este modul in care sunt executate.

Grafice temporale

Impuneti-va termene; pentru usurinta, intocmiti o diagrama schematic pentru a identifica durata probabila a etapelor procesului. Daca lucrati la un proiect pentru care exista mai multe aplicatii, nu trebuie sa neglijati aspectul respectiv.

In cazul proiectelor mai lungi poate sa existe un singur termen de predare saptamanal (de exemplu, prezentarile intermediare pentru client), pe cand la proiectele mai scurte poate fi vorba despre doua termene pe zi (de exemplu, etapele de salturi multiple). O cale de a organiza ideile secvential este sa scrieti totul pe notite autoadezive si apoi sa ordonati lucrurile logic.

Moduri de organizare a ideilor

Simpla intocmire a unei liste de sarcini, de abordari sau de termene poate clarifica exact o problema specifica. Incercati sa va organizati ideile dupa urmatoarele criterii:

  • Alfabetic: de la A la Z
  • Categorial: dupa tip
  • Cronologic: dupa timp
  • Magnitudine: dupa marime
  • Pozitional: dupa loc
  • Scalar: de exemplu, de la “bune” la “rele”

Ponturi

  • Scrieti tot ce este asociat subiectului. Nu va bazati pe memorie.
  • Fara un concept relevant, vizualizarea nu are nici un inteles.
  • Creati o diagrama de tip organigrama, cu rute pentru diversele idei.
  • Cautati critici din partea unor profesionisti si folositi-le constructiv.
  • Discutati despre lucrare cand o aratati.

Storyboardul

Storyboardul are rolul de a consemna suficiente detalii despre conceptul vizual pentru ca designerul sa poata porni direct de la el pentru a concepe desfasurarile sau paginile pentru produsul final.

Planurile site-urilor Web arata felul in care paginile se leaga in ordine logica cu celelalte pagini. Organizarea unui site Web reflecta scopul real pentru care a fost proiectat acesta. Inainte de a concepe designul paginilor este important sa definiti structura.

Storyboardul este utilizat pentru a concepe pagini sau secvente individuale inainte de a angaja un designer pentru Web. Ca si in designul pentru multimedia, storyboardul este folosit de obicei in filme, benzi desenate, animatie si reclame TV. El contine o schita a aspectului vizual al ecranului, a informatiilor ce vor fi prezente, descrieri de animatii, interactiuni (de exemplu, casete de dialog), sunete si orice alte media. Desi storyboardurile au fost initial liniare (pentru filme), ele incorporeaza si elemente nonliniare.

Planograme

Orice proiect pentru designul unei lucrari trebuie sa aiba o succesiune vizuala logica si inteligenta. Acest aspect este ilustrat destul de bine de reviste sau carti. In mod normal, revistele si cartile sunt machetate in miniatura pe o “planograma” de cateva ori inainte de a fi incepute machetele in marime naturala. Planograma poate consta doar din titlul articolului, dar poate fi si mult mai specifica, incluzand o lista a tuturor elementelor paginii sau desenul miniatural al machete pe care sunt schitate blocurile de text si imaginile. Planograma are rolul de a clarifica succesiunea logica, distribuirea culorilor, modificarea ritmului etc.