Este posibila cresterea traficului pe site fara a utiliza link building

Fara sa folosesti link building nu mai risti incalcarea regulilor Google.Te poti concentra pe metode de promovare foarte bune si fara risc, care iti vor amplifica traficul site-ului pe o durata mai indelungata.

Google nu agreeaza deloc folosirea link building-ului de proasta calitate.In trecut se utiliza aceasta metoda si Google trecea cu vederea peste aspectul calitatii, dar in prezent a modificat complet regulile, orice link building de proasta calitate va dauna foarte nociv site-ului tau, si chiar poate fi pedepsit cu disparitia din motoarele de cautare Google.

Link building-ul este foarte nociv pentru site-ului tau!

Istoria problemei

Vulnerabilitatea cea mai mare in metodele de calcul pentru clasificare ale motorului Google este in utilizarea link-urilor. Chiar daca se incerca foarte tare blocarea continutului nociv cunoscut si ca ,,spam’’, nu s-a putut stopa aceasta problema foarte mult timp. Se putea ridica un site in primele pagini de rezultate prin intermediul a unui numar gigant si absurd de link-uri generate in continutul site-ului web.

Aceasta problema extrem de mare intre Google si persoanele care faceau acest SEO nociv a durat pana in februarie 2011 cand Google a implementat update-ul ,,Panda’’ si a inceput sa se schimbe toata ideea de optimizare. Cu ajutorul acestei schimbari de algoritmi, Google a reusit sa diferentieze link-urile corecte de cele nocive, care nu aveau relevanta cu continutul site-ului, astfel diminuand puternic valoarea cuvintelor ancora (adica link building-ul).

Si in ziua de azi se folosesc link-urile ca factor de pozitionare in rezultatele motoarelor de cautare Google, doar ca in prezent se diferentiaza foarte bine link-urile importante cu relevanta ale domeniului de activitate a site-ului si cele nocive.

Alternativele la Google, adica Bing si Yahoo, nu folosesc aceeasi diferentiere si inca folosesc in continuare aceeasi strategie demodata si neeficienta de a clasifica un site dupa numarul link-urilor.Din aceasta cauza e posibil ca site-ul tau sa fie pozitionat foarte bine pe motoarele de cautare Bing si Yahoo si sa aiba o pozitie dezastruoasa sau sa fie eliminat complet din motorul de cautare Google. Ca sa intelegi mai bine aceasta situatie, cei de pe Bing si Yahoo detin un procentaj de 10% din piata iar Google restul, asa ca sfatul meu este sa te axezi pe cautarile Google.

Google iti recomanda sa nu utilizezi link building

In 2013 Google modifica articolul in care vizeaza pozitionarea site-urilor in motoarelor de cautare, nefolosind termenul de link building ci conceptul de site calitativ, punctand astfel ca se pune accent pe continutul relevant si de calitate.

In 2012 articolul era:

„In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages. For more information about improving your site’s visibility in the Google search results, we recommend reviewing our Webmaster Guidelines. They outline core concepts for maintaining a Google-friendly website”.

In prezent articolul este:

“In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share. For more information about improving your site’s visibility in the Google search results, we recommend visiting Webmaster Academy which outlines core concepts for maintaining a Google-friendly website”.

Din aceste argumente si articole publicate de Google rezulta in mare idee ca link building-ul este inutil si este una din cele mai negative metode prin care sa optimizezi un site prin metodele vechi. In prezent optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare (SEO) ar trebui realizata corect calitativ si tematic in asa fel incat sa rezulte o clasificare cat mai buna pe Google, implicit o amplificare a traficului pe website-ul tau.

Definitia SEO nu este link building!

Deseori multe persoane sunt de parere ca optimizarea site-ului este acelasi lucru cu link building. Aceasta greseala va fi rectificata in decursul timpului cand oamenii vor fi educati in a intelege ca firmele care vand link-uri de fapt nu sunt experti SEO, ci niste sarlatani care vor sa profite de oameni care nu au cunostinte in acest domeniu.

Ce inseamna optimizarea site-ului?

Optimizarea de site pentru motoarele de cautare (SEO) este realizarea de site-uri ce ofera un continut superior calitativ, relevant pentru segmentul de piata tinta, care reda o accesibilitate corecta, un continut adaptabil oricarui instrument de pe care il accesezi (telefon, tableta, pc, laptop, etc.) pe toate rezolutiile. Aceste site-uri trebuie sa aiba in vizor nevoile si cererile oamenilor, si apoi cele ale motoarelor de cautare. Necesitatea si importanta SEO pentru un site creste din ce in ce mai mult pe timp ce trece, fiind una din axele prioritare ca un site sa aiba un succes impresionant.

Alternative in amplificare traficului pe site

Alternativa principala este marketing-ul online care are urmatoarele ramuri de trafic: retelele de socializare, terminalele mobile si continut multimedia digital.

Ramura retelelor de socializare:

Prin intermediul retelelor de socializare poti furniza trafic spre site-ul tau. Cu ajutorul acestei metode se poate realiza o amplificare foarte puternica a traficului, deoarece un procentaj foarte mare de internauti utilizeaza aceste retele pentru a accesa detalii despre produse si serviciile pe care le doresc. Aceasta strategie de marketing este afirmata chiar si de Google, de aceea aproape toate site-urile care au o clasificare foarte buna pe retelele de socializare sunt la fel de bine clasificate si pe motorul de cautare Google. Poti folosi un profil profesionist pe Facebook, Twitter, Linkedin, Youtube, Pinterest si alte retele de socializare pentru a captiva cat mai multi followers si prieteni, strategie ce cu siguranta iti va fi benefica asupra traficului de pe site-ul tau.

Ramura dispozitivelor mobile

Aproape jumate din cautarile pe motorul de cautare Google sunt realizate pe dispositive mobile (telefoane, tablete). Design-ul site-ului tau trebuie sa fie realizat responsive, adica adaptabil oricarui dispozitiv folosit pentru o afisare corecta a continutului pe orice rezolutie folosita. Nu exista in momentul de fata site care sa aiba un succes impresionant si sa nu aiba un web design responsive(adaptabil).

Ramura continutului prezent pe website

Cea mai puternica modalitate de marketing in prezent este continutul unui site. Daca oferi celor ce iti viziteaza site-ul informatiile care le cauta, cu siguranta rasplata va fi si ea prezenta. Pentru ca un site sa aiba succes e absolut necesar ca informatiile furnizate sa fie complete, actuale si concrete despre serviciile si produsele tale. Daca aceste informatii sunt bine puse la punct cu siguranta vei avea un mare avantaj asupra concurentei tale. Cu cat redai un continut cat mai relevant, superior calitativ si de actualitate, traficul tau se va amplifica impresionant, fapt ce va atrage de la sine si o clasificare mult mai buna in motoarele de cautare.

Concluzie

Daca cu adevarat doresti o amplificare a traficului pe site-ul tau, elimina link building-ul din strategia ta de promovare si axeazate cat mai mult pe continut. Realizeaza un profil cat mai activ pe social media si comunica cat mai mult cu persoanele ce iti pot deveni oricand clienti fideli.